måndag 21 september 2009

Tandvärk

Vi har haft det lite jobbigt sista veckan, både Lucas och Issy har tappat sina kindtänder och varit lite kinkiga med maten. Jag fick hjälpa lilla Issy en dag att plocka bort en lös kindtand som satt sig på fel ledd, hon dregglade något kopiöst när jag kom hem men det gick över så fort tanden var borta.

Det har varit lite si och så med aptiten och lillan har fått äta sin mat på diskbänken och på kontoret och behövt extra stöttning för att överhuvudtaget försöka äta. Lucas har ätit men långsamt och inte alls med sin vanliga aptit. Idag slängde sig Issy över kvällsmaten med samma gamla vanliga aptit och det var jätteskönt att behöva sitta där och hålla koll så hon inte jagar bort pojkarna och tar deras mat igen. Det är inte klokt vad den lilla tjejen kan smälla i sig, hon öppnar munnen som en grävskopa och bara skyfflar i sig. Jag är så glad att mitt lilla matvrak är sig själv igen :-D
Nu är det bara Gabriel som har munnen full med bebiständer.


Lucas är så söt, han älskar att ligga kind mot kind med sina syskon och sista veckan har han kommit på att vi ska göra det han och jag också. När jag lägger mig kryper han så nära han kan komma och så lägger han hela kinden på min mun och bara myser. Han spinner så det dånar och jag ligger där med morrhår i hela näsan och försöker låta bli att skratta. Sötisen!

2 kommentarer:

  1. Vad lustigt att Gabriel som är äldst har bebiständerna kvar. Men det är klart, dom utvecklas väl olika. Vad mysig Lucas är som ska mysa med kinden mot dig också! Hade varit så himla roligt att få träffa dina katter, men det går ju inte. :( / Anne.

    SvaraRadera
  2. Ja det är synd, du hade så gärna fått komma hit och träffa mina gullisar :)

    SvaraRadera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...