tisdag 30 juli 2019

Sommar

Den senaste veckan har det varit alldeles för varmt och småtrollen har mest sovit bort dagarna och busat på nätterna. 

Här ligger de och tittar varandra i ögonen innan de somnar och mitt mattehjärta smälter. 


Vår soffa gick sönder mitt i semestern så jag köpte äntligen en ny. Trollen har godkänt den även om Greta var lite skeptisk i början, något som troligen mest berodde på att hon inte fick vara med varken när den gamla soffan bars ut eller när den nya kom på plats.

Greta "Nej för man kan ju inte bara ta någons soffa hur som helst va!"


30 grader varmt och trollen knör ihop sig så tätt de bara kan. Hur orkar de?


Sigvard blir mer och mer lik Gabriel, nu har han insett storheten med filtar.


Det är mysigt att sitta under filten och titta men det minsta man kunde begära är väl att matte sätter på sånt som Sigvard vill titta på? Tecknat ska det vara för det är bäst... eller naturfilmer.
Kom igen nu matte!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...