fredag 27 april 2018

Gretas gräs

Greta älskar sitt gräs men eftersom det blev mögel i den gamla paketen fick jag kasta den och sen var kartongerna slut i flera butiker. Nu har jag äntligen fått tag i en låda igen och lilla Greta sitter och vaktar och längtar. 


Greta "Vill ha matte! Vill ha! Kan jag få gräs nu? Nu eller med en gång matte! Matte snääälla!"


Snabb koll för att se efter att gräset inte är för torrt, någon dag till eller två får vi nog vänta lilla hjärtat innan du kan få gå loss på det.


Den blå musen börjar gå sönder så vi kommer få kasta den snart men oj vad den är älskad av de här två.



Alla tre gillar gräs men Greta är den enda som sitter i badrummet och gråter efter det.
Lilla gumman, snart är det klart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...