söndag 3 december 2017

Adventsbestyr

Det här är det finaste vi har om man frågar lilla Greta: fisken, bollen och musen. 


Framför allt musen är otroligt populär och Greta har kommit på att om hon ger den till mig så kastar jag den och så kan hon apportera. Tyvärr börjar musen ramla i bitar men jag har fått veta att säljaren att just såna möss kommer att vara med på en utställning här i Göteborg nästa vecka så jag hoppas kunna köpa en ny till henne.


Gabriel är lite tröttare än den vilda babybalinesen så han brukar krypa in under vintertäcket en stund.


Jag sjöng en liten sång för Tekla-Greta, då blev hon så här nöjd.


När jag målar knör de i sin korg...


fast inget slår att sova på världens bästa kudde under varma lampan.


Jag plockade upp julpynt och hittade min gamla isbjörn, han får provbo på pallen till fåtöljen ett tag. Greta var ganska imponerad av honom.


Vi kör en blå jul i vardagsrummet i år.


I köket blir det rött och vitt.


God jul på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...