måndag 20 november 2017

Nöjd - inte nöjd

Gabriel är inte nöjd med matsituationen, Gretas mat är mycket godare än hans och hon får dessutom äta hur mycket hon vill och han går på diet.

Greta är missnöjd med att hon inte får äta Gabriels blötfoder (hon får diarré av det) och dessutom måste man ju få gnälla lite på matte när Gabriel gör det även om man inte riktigt fattar vad han vill. 


Gabriel "Men matte, hur kan du säga att jag är tjock? Jag är ju hungrig..."


Gabriel "Där uppe i skåpet matte... jag vill ha det som står där uppe i skåpet."


Greta är inte heller nöjd med mig.
Greta "Jag vet inte vad du har gjort matte men det var inte snällt! Gabriel måste faktiskt också få leka med de dyra pennorna!"
Matte "Men Greta, det är bara du som snor pennor."
Greta "Jaha... Men då måste han faktiskt också få vara med och riva torkypapper!"
Matte "Fast det är det ju också du som gör, han vill inte."
Greta "Jaha... laga mat då, han måste också få laga mat!"
Matte "Ja det vill ni ju båda två förstås. Fast det får ni inte."
Greta "Nej just det! Du är dum!"


Matte tinar kyckling och Greta vill väldigt gärna vara med och hjälpa till. Gabriel hänger i bakgrunden men om han trodde att de skulle få något skulle han knö bort henne. Eller han skulle försöka men hon skulle inte gått med på det, Greta mopsar man inte med.


Greta "Jag ska bara..."


 Förvisade ur köket. Det r tur att man har varandra när man ska sova middag.


Hur nöjd kan man se ut när man får sova hos sin lilla Tekla-Greta?


Sötvarning!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...