måndag 4 juli 2016

Skitallergi!

Det känns som om varenda gång jag slappnar av och tror att hon är ok så blommar allergin upp igen, hon har haft ett par mindre sår som hon inte rört under de senaste veckorna men så var det dags igår kväll igen.

Helt plötsligt började hon tvätta sig frenetiskt på insidan av höger framben och det såg ut som ett stort sår när jag fattade vad hon gjorde.

Efter rengöring av benet åkte tratten på och så fort kliniken öppnade i morse ringde jag och bokade tid åt henne.


Lillan är inte nöjd, hon vill INTE vara hos veterinären och muttrar besviket så det skär i bröstet på mig.


Issy "Nu går vi hem matte! Nu! Nu eller med en gång! Jag ska vara hemma i MIN soffa med MIN Gabriel!!! Inte vara hos veterinären!!!!"


"Lägg ner kameran och hjälp mig..."


Så liten i en skrämmande miljö...


Det är tur att vi har nära hem så att hon kan krypa nära Gabriel och berätta om sin hemska dag...


och han kan hålla om henne och tala om att nu är allt bra igen och han släpper henne inte.

Domen då? Hon ska ha en ny omgång kortison och så påbörja en antihistaminbehandling.
Håll tummarna att hon blir bättre nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...