tisdag 19 maj 2015

Hjärt- lungräddning

Jag har blivit HLR-instruktör och fått en egen docka att öva på, behöver jag säga att lilla Gabriel gärna vill vara med?



De sa inget på instruktörsutbildningen om hur man ska hantera att en liten vit pälsboll med stor yvig svans går under magen på en och viftar en i näsan när man gör kompressioner eller hur man gör inblåsningar när en liten blå tjej (ingen nämnd, ingen glömd) kommer på att hon ska sitta på mattes rygg under den här nya superkuliga kattleken...

Jag väljer att se det som övning i att hantera stressiga situationer utan att låta sig distraheras.

4 kommentarer:

  1. Att göra någonting utan att de små godingarna är med skulle vara så underligt... och så tomt...
    Grattis till instruktörstiteln!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och du har rätt, är de inte med och hjälper till så blir man orolig och undrar vart de tagit vägen och vad de gör :)

      Radera
  2. Klart att dina små troll ska hjälpa till!
    /A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de ska ju jobba för brödfödan :)

      Radera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...