söndag 9 augusti 2009

Issy har skadat tassen (18 v)

Här har vi haft en tråkig morgon. Lilla Issy haltade på morgonen och var inte sig själv, hon kunde inte stödja på ena tassen och såg eländig ut. Vi fick en akuttid på Västra Djursjukhuset hos en underbar veterinär och fick veta att lillan har stukat tassen eller eventuellt har fått en liten spricka i den Hon ska vila i ett par dagar så läker det av sig självt.

Vi fick recept på smärtstillande och hon fick en injektion av det som räcker i 24 timmar så det känns väldigt bra att vi åkte in så snabbt. Min lilla tjej ska inte behöva ha ont i onödan. När vi kom hem mådde hon redan mycket bättre, det var väl medicinen som börjat verka.

Jag ska försöka hålla henne i stillhet ett par dagar och skämma bort henne med sin favoritmat som tröst. Håll tummarna för min lilla fröken Isabella nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...