söndag 20 december 2020

Julgranens vara eller inte vara

Jag är rejält förvånad själv, katterna är väldigt busiga och inte så gamla så jag trodde de skulle riva granen så fort jag gick hemifrån men nu har den fått stå nästan helt orörd i flera dagar. 

Jag har naturligtvis inget glitter i granen eftersom det är jättefarligt för små kattmagar om de tuggar i sig det och kulor är inte att tänka på eftersom Greta blir tokig när hon ser allt som liknar bollar men en hel del kunde jag hänga upp ändå. 

Greta tar ett snack med tomten. 

Jodå, tro det eller ej men katterna är inte särskilt intresserade av granen alls...

Fast Greta har allt pillat lite på pyntet, men hon lyssnar på mig och slutar när jag säger till. 

Det har faktiskt gått så bra att jag...

köpt en till gran, en lite mindre bordsgran. Katterna rör inte den heller. Helt otroligt men mycket uppskattat av mig. Speciellt en sån här konstig jul när man inte får gå någonstans känns det viktigt att få julkänsla hemma. 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...