söndag 1 januari 2017

Jul- och nyårsveckan

Jag åkte på en jätteförkylning lagom till julledigheten och har legat hemma i en vecka och inte orkat med någonting alls nästan. Det jag har prioriterat är att städa hemma och att leka med katterna.


Eftersom Issy får äta annat än allergimat nu när hemmes mage inte funkar som den ska så har jag inom rimliga grånser försökt ge henne lite extra gott under helgdagarna.


Den där blicken kan bara betyda en enda sak, matte äter något som Gabriel vill ha!


Issy "Får vi, får vi, får vi? För ibland får ju vi också smaka nu igen?"


På nyårsafton bäddade jag för katterna i köket så de kan sova hos mig när jag sitter vid bordet och målar.


Gabriel tyckte det var sådär lagom kul när syrran också ville sova där...


På självaste nyårsafton fick katterna glass, de blev så glada att de vrålade när de insåg att jag skulle ge dem skålen. Tänk så orätvist att någon som är så matglad som min lilla Issy ska vara allergisk mot nästan allt. Nu fick hon i alla fall en massa glass.


Gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...