tisdag 31 maj 2016

Äntligen matro igen eller?

Jag har äntligen lyckats fasa över båda katterna på Issys allergifoder så jag slipper stå och övervaka dem vid varenda måltid och nästan paniskt byta vatten och skölja ren skålarna för att hon inte ska få i sig av hans mat via vattenskålen. 

Issy "Jag får alltid alldeles för lite, finns det kanske lite kvar under tallriken till en svältande liten siames?"
Gabriel "Mumsa, mumsa, mumsa långsamt..." Han tar alltid lååång tid på sig och förstår inte alls varför man ska skynda sig när man äter.


Katterna har varit riktigt stressade av att jag har stått och övervakat dem när de äter för att se att de inte byter skål och så har stackars Issy dessutom fått på sig struten så fort hon ätit klart på morgonen.
Nu kunde man ju tro att de kunde få äta ifred.

Fast då återstår bara ett problem, matvraket Issy äter snabbt och Gabriel har inte en chans att hålla henne borta från sin tallrik. Den enda anledningen till att hon faktiskt går ifrån köket nu är att jag står där...


och hon går inte längre än till hallen.
Issy "Hoppas matte går innan han har ätit klart så ska jag sno allt han har!"



2 kommentarer:

  1. Chipmatskål är ett sjukt bra alternativ. Surefeed tror jag dom heter. Är skitnöjd med min

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ellen! Jag har kikat på dem men tyckte det verkade lite krångligt och dessutom dyrt.

      Radera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...