onsdag 25 juli 2012

Ny klösbåge från Trixie

Exakt den sortens båge som vi hade innan verkar inte finnas att få tag i, jag köpte en ifrån Trixie istället men den är inte alls lika bra.

Väven är av någon anledning fastlimmad på bågen vilken naturligtvis inte är lika lockande att klösa på som tyg som sitter lite lösare och ger med sig när man klöser och ytan är dessutom med stickig än på den gamla bågen. Materialet i bågen är inte lika stabilt heller så när katterna ställer sig på den så sviktar den.

Gabriel blev väldigt glad när jag kom hem med den nya bågen men bilden är lite missvisande, det var nyhetens behag som gjorde att han gick loss på den. Han klöser helst inte på den nya bågen och det gör inte Issy heller.


Gabriel "Låda, låååda, låda!"


Betygen på nya bågen blir tyvärr ett stort IG, stickigt material i kombination med fastlimmad väv och en sviktande stomme lockar inte till klös. Jag får fortsätta leta efter en båge av samma modell vi hade tidigare.

2 kommentarer:

  1. Å vilken finfin låda du fått Gabriel :)
    Synd att ert nya Ess inte var lika bra som ert gamla :(

    SvaraRadera
  2. Attans att den nya inte var lika bra! Ska söka med ljus och lykta efter en som liknar den första ni har! Tur att du har din fina låda i alla fall Gabriel :)

    SvaraRadera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...