lördag 23 juni 2012

Lucas grisöron

Lucas har ett stort tuggbehov och äter upp leksaker om han inte får grisöron att tugga på istället. När jag var och vaccinerade honom i år fick han jättemycket beröm för sina fina tänder och sitt friska tandkött, jag tror att grisöronen är en stor del i att han är så fin i munnen.

Issy och Gabriel tuggar också lite nån gång ibland men har inte alls samma intresse för öronen som Lucas och tyvärr har de också fått lite tandsten.


Här sitter Lucas förväntansfullt och väntar på att jag ska öppna påsen åt honom.



7 kommentarer:

  1. Det har jag aldrig testat! De vanliga i äfferen är cäl sådana utan salt och rök? Eller rökt går bra det med? Färska grisknorrar har jag letat efter, ska tydligen också vara bra. Har du hittat det någonstans i götet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lucas favoriter är de som säljs i påsar på Grizzly, det står att det inte är några tillsatser i dem. Jag brukar handla i butiken i Sisjön.

      Willys vid Mölndalsvägen kan jag tänka mig har färska knorrar, de säljer alla möjliga konstiga saker rått. Jag har köpt rått grishjärta där, det är smaskens hälsar trion.

      Radera
    2. Åh tack för tipset! Jag ska kolla Willys där :-)
      Jag köpte öra igår men det har de inte nappat på än :-)

      Radera
    3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    4. Fråga personalen om du inte hittar knorrar i hyllan, det kan finnas på lagret.

      Radera
  2. Grisöron har jag testat, men de bara fnös åt det här hemma, så det blev att lämna vidare det till föräldrarnas hund, betydligt mer uppskattat där :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Issy och Gabriel inser tyvärr inte heller riktigt storheten med öronen även om de tuggar lite ibland.

      Radera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...