tisdag 12 juni 2012

Hela havet stormar

Solen skiner in i köket och Lucas ligger på stolen jag ställt fram till honom.



Lucas "Jaa då, jag vet att jag är en fin kille men det skadar inte om du säger det igen matte."



Slut på friden, Gabriel hoppar upp och kör sitt favorittrick när han vill ha bort någon av de andra katterna: Han biter dem i rumpan.



Lucas flyr fältet!



Lucas är tillbaka på tronen igen.



Favorit i repris, Lucas älskar att lägga ansiktet i min hand.



Något senare har Lucas lagt sig till rätta igen och precis när han skulle till att somna dök Gabriel upp och var på bushumör igen.



Gabriel "Min tur att sola!"



Gabriel "Na na na na naaaa na! Du får inte ligga här!"





Gabriel "Det är så härligt att va i solen, sooolen, sooolen..."



Issy kikar fram från bänken, "De är så fjantiga matte."


4 kommentarer:

  1. Visst är det typiskt... när ena katten har hittat bästa stället att sola på, då kan inte andra katten låta bli att j-vlas. Har samma problem här hemma. Underbart söta bilder iallfall!

    SvaraRadera
  2. *ler* Så dom håller på dom små liven. Tazz&Kram

    SvaraRadera
  3. haha, samma sak överallt: om en har hittat en gosig plats, så skall den andra ha den istället!! Sötnosar är de i alla fall!
    pussåkram

    SvaraRadera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...