fredag 15 april 2011

Issy borstar tänderna igen

Det är tur att Issy gillar att få sina tänder borstade för hon vägrar verkligen äta annat än blötmat och rent kött och hennes tänder kunde allt vara finare, nu har hon dessutom lyckats tappa flera av sina minsta framtänder i både över- och underkäken så nu får vi se till att borsta ännu oftare.

Obs! Varning för en massa mattejoller i filmen men filmen visar så bra hur Issy verkligen gillar att få tänderna fixade (och äta tandkräm) så jag lägger upp den iaf.



Vad gäller tänder har Gabriel också lite rött tandkött men Lucas som älskar torrfoder och äter grisöron har jättefin mun men tyvärr har även han tappat två miniframtänder i överkäken. Drömscenariot hade variot att få Gabriel att älska tandborstning han också och Issy att äta torrfoder ibland men jag får jobba på det. Ingen av dem verkar ha det minsta ont och alla tre äter råa kycklingvingar regelbundet för tänderna.

8 kommentarer:

  1. Vilken underbar film! Hur ofta borstar du tänderna på Issy? Jag har en hemma som jag verkligen börja på men han är riktigt bångstyrig vad det gäller mun och tänder. Han äter dock tandfoder nu vilket är ett steg i rätt riktning.

    SvaraRadera
  2. Jag gör det inte hälften så ofta som jag borde, speciellt inte med tanke på hur lätt det är. Oftast blir det bara ett par ggr/månad men tanken är att göra det två-tre gånger/vecka.

    SvaraRadera
  3. Gud vad söt hon är!
    Jag tänkte oxå börja att borsta tänderna. Få se hur det går

    Jag har lagt in din blogg under "min blogglista" på min blogg. Hoppas det går bra:)

    SvaraRadera
  4. Hoppas det går bra Jill, självklart får du länka till min blogg, jag blir bara glad och smickrad :)

    SvaraRadera
  5. Vad använder du för tandkräm? Har försökt borsta tänderna på min oriental men mint eller salt tandkräm är ju inte direkt så där uppskattad! =)

    SvaraRadera
  6. Ojoj, vad hon tyckte det var gott! Har försökt borsta tänderna på mina tre långnäsor, men det är inte poppis... Köpte en tandkräm på djursjukhuset där de sa att denna skulle de nog minsann tycka om ;) Men icke, haha, bestämda damer kan man säga ;) Vilken tandkräm anvdänder du? Kanske kunde testa den till tjejerna, den verkar vara smaskig!
    Mvh Victoria

    SvaraRadera
  7. Jag använder Bucacat tandkräm som jag köper på apoteket. Alla mina katter tycker den är jättegod men det är bara Issy som ligger så fint och verkligen gillar att få tänderna borstade.

    Gabriel och Lucas protesterar lite och vill helst inte ligga ner men jag ser så mycket bättre vad jag gör om de ligger på rygg.

    SvaraRadera
  8. Då blir det den nästa gång!
    men lägga dem på rygg för att borsta tänderna kan jag nog glömma, det är det värsta sättet att ligga tycker dom! Så matte satsar på ryggskott istället för att får till det, vad gör man inte för sina älskade katter!

    SvaraRadera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...