lördag 28 oktober 2017

Fullt ös medvetslös!

Lilla Tekla-Greta är verkligen en liten virvelvind av energi och livsglädje, det finns alltid något att göra och hon kan underhålla sig själv i timmar i sträck.

Jag läste några gamla inägg om henne och såg att första veckorna var hon bitig, det hade jag nästan glömt för det finns inte ett spår av det nu. 

Mellan varven däckar hon på soffan och då undrar man om det är samma varelse som sitter så lugnt som det var som studsade mellan väggarna för en stund sedan.



När matte är sådär tråkig och sitter vid datorn ja då ser man till att smyga sig fram bakom datorn, krypa ner under den och hamna mitt i blickfånget.


Greta "Dyrka mig då!"


Hon är en fena på att bädda rent också.
Greta "Kom igen och släng på lakanet matte, jag ska döda det!"


 Gabriel har en fantastiskt rolig svans.


 Greta "OMG, jag ska döda den!"
Gabriel "Men suck matte, tröttnar hon aldrig?"


 När Gabriel har åkt tvättpåse så vill Greta krypa in i påsen som prasslar så roligt, det kan hända att Gabriel får en smock på nosen om han försöker sitta i påsen han också.

Gabriel "Men Greta, det är roligt att bara sitta i påsen också, man måste inte slåss..."
Greta "Pilutta dig, smock!"


Greta "Busa, busa, busa!"
Gabriel "Men suck alltså..."


Greta "Titta vad fint jag har gjort, så här fint var det inte förut. "


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...