torsdag 18 juni 2015

En liten lektion i vad som är kattmat

Keso är inte bara kattmat, det är väldigt mycket kattmat. Så mycket kattmat att man måste skrika när man ser burken. Ja ifall matte inte fattar att man vill ha alltså.


Issy "Ja mums! Får vi kattmat nu matte? Yoghurt förresten, det är också kattmat. Jag tar gärna lite yoghurt också!"


Lindahls kvarg av precis alla sorter och smaker är också väldigt mycket kattmat och rekommenderas varmt av mina troll.


Gabriel "Fast jag får ju ingenting... Jag får aaaldrig någonting matte..."


Gabriel "Jag minns inte när jag fick keso sist..."
Matte "Det fick du igår lille Gabriel."
Gabriel "Det kan bara inte stämma, jag liiider ju av hunger..."


Gabriel "Se bara så svag jag är, jag ramlar snart ihop... Ja alltså om jag inte får lite keso då... eller yoghurt... eller kvarg! Supermumsig kattmat ju!"


Issy klättrar upp på sin superbraiga och superhemliga utsiktsplats (för där syns man inte tror hon) så hon kan ha koll ifall det nu är så att Gabriel verkligen lyckas tigga till sig lite extra kattmat.


Gabriel "Om matte bara går sin väg så vet jag precis hur man öppnar en sån här burk, man puttar den i golvet och sen vräker man i sig så fort man kan."


2 kommentarer:

  1. Det är bra att du kan serva dig själv, Gabriel, nu när matte bara tänker på Issy medan du svälter! Så eländigt!
    /A-L

    SvaraRadera
  2. Hoppas du lyckades med välta ner Keso förpackningen och gluffsa ohämmat , Gabriel :)

    SvaraRadera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...