tisdag 1 maj 2018

Långhelgen i bilder

Jag spelar nästan aldrig tv-spel längre men oj vad kul Greta tyckte att det var. Hon brukar ofta se på tv men sitter sällan så nära tv:n, nu satt hon som klistrad i säkert en halvtimme. 


Sigvard tröttnade när fiskarna inte hoppade ut bakom tv:n och muttrade någonting om "Falsk marknadsföring" och gick och la sig i soffan istället.


Greta tittade länge och försökte hjälpa till med tassen mellan varven.


Annars har helgen tillbringats mycket så här, småttingarna brottas i timmar.


Greta "Kom igen då!"


Sa jag att de tycker om att brottas? Handduken ligger där för att det fortfarande rinner var ur örat på Gabriel.


De tröttnar visst aldrig.


Min lilla vanlijbullebebis håller på att bli stor, jag hittade hans mjölktand i soffan i morse.


Greta har äntligen fått äta gräs.
Greta "Kom igen då matte, skynda dig!"


Greta "Så här gör man Sigvard, bit ordentligt!"


Bullegubben har fått en ny favoritplats, han vill ligga mellan eller på mina fötter.


Gabriel har piggat på sig och mår bättre en är inte riktigt bra ännu. Han äter med god aptit och även om han sover mycket så är han betydligt piggare när han är vaken.


Greta är väldigt intresserad av hans dåliga öra och jag vet inte hur många gånger jag fått putta bort henne för att hon vill vara där och slicka.


Det är gott att de har varandra mina små.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...