lördag 30 december 2017

Greta har jullov

När matte är hemma och man har jullov så är det inte för mycket begärt att hon ska roa en?

Greta är förresten en hejare på att gömma sig, när hon ligger så här vet ingen var hon är.

Fisken och bacon har blivit två favoritleksaker och hon lägger dem hemskt gärna i min säng, ja antingen där eller under badkaret. Det är sådär lagom mysigt när man hittar dem på huvudkudden och vet var de varit tidigare under dagen...


Fast det är nog inte lika kul när Gabriel lägger sig bredvid utan att fatta att hon faktiskt är osynlig...


Idag har jag varit ute och letat nya leksaker till Greta och hittade den här lilla fisken, kanske gillar Greta att leka med vatten?


Dagens skörd, finns det något här hon kommer att gilla? Hennes favoritbollar kan jag inte ge henne för hon biter loss bitar av dem och jag är rädd att hon ska äta dem och få stopp i tarmarna. Hennes pälsmus fick jag kasta för att den blev så äcklig och i väntan på leverans av nya gäller det att försöka hitta något annat som hon gillar.


Fisken fick en stor skål och Greta lekte rätt länge med den.


Det är mysigt att ligga under täcket.


Eftersom ingen vet var man är kan man smyga på dem...


Fast när matte leker med ens fisk måste man ju vara med.


Greta gillar att måla också. Först måste man bli klappad ordentligt.


Sen väljer man bild.


Om Greta får säga det själv är hon rätt bra på att smocka pennorna också fast då blir matte sur och tar fram suddgummit.

Greta "Pilutta dig matte, målarböcker är världsliga saker! Dessutom är jag bra på att måla."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...