tisdag 19 september 2017

Sånt som är svårt att förstå

Greta "Knapra, knapra, knapra!"
Gabriel "Du store värld, vad har du fått Greta?"


Greta "Mums, supermega gott knapergottis!"
Gabriel "Vänta, spara lite till mig!"


Gabriel skyndar med andan i halsen, ska han hinna innan det tar slut?


Fast då står ju matte där och säger att han inte får äta Gretas mat, hon växer och ska upp i vikt och han bantar.
Greta "Jag delar gärna med mig vet du väl Gabriel? Jag delar gärna skål med dig."


Gabriel är förpassad till golvet för han ska ju inte äta lika ofta som den lilla.
Gabriel "Men jag är ju också liten och söt eller hur matte?"


Greta "Smask, smask!"
Gabriel "Ska inte du gå och sätta dig i soffan matte?"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...