lördag 23 juli 2016

En liten prinsessa på ärten

Lillan har just nu *peppar, peppar* inga allergisår påkroppen och hon kliar sig inte så jag håller tummarna för att hon ska få må bra nu när den senaste perioden med kortisontabletter strax är slut och hon ska gå på allergimedicin varje kväll.

Eftersom hon ibland tuggar på mina Sankt Paulior så har jag ställt ut dem på balkongen tills vidare, kanske tål hon inte dem? Jag har alltid tyckt att ett hem utan växter kan inte vara trivsamt men vad gör man inte för sin lilla prinsessa? 

Jag får helt enkelt hitta något annat att ha i fönstren.


Issy verkar inte bry sig nämnvärt, bara hon får sin mat på utsatta tider och så vara hemma i lugn och ro, helst tillsammans med matte och Gabriel.

Här har hon bäddat åt sig i soffan. 

(Jag gillar inte färgen på nya soffklädseln och den är omöjlig att hålla fri från katthår men på de här bilderna blev den rätt snygg. Note to self: tänd inte taklampan om det ska se snyggt ut. )


Om matte envisas kan hon sänka sig till att titta in i kameran en gång men bara en, lillan gillar inte att bli fotograferad. 



Mattes kuddar och filtar däremot, dem älskar hon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...