måndag 13 oktober 2014

Tummetott

Lilla Gabriel har lyckats med att slita av sig klon på ena tummen två gånger. Första gången var för något år sedan och nu i höstas var det dags igen. 

Första gången blödde han inte ens men den här gången hade han lyckats riva loss lite av huden runt klon också så det blev att åka till veterinären och kolla att allt var ok och sen var det sårrengöring två gånger/dag och tratt i ett par veckor som gällde. 

Och ett stort hål i mattesplånbok igen. 

Det är tur att de är söta de små liven.



Som synes går det alldeles utmärkt att tigga mat med tratten på, kanske rent av lite bättre än annars för matte måste ju tycka synd om en när man släpar omkring på en lampskärm hela dagarna.

"Vill du vara en lampa på Halloween Gabriel?"  frågade jag och trodde att jag var rolig. 
"Apselut inte!" svarade han och smaskade i sig min kvarg. "Jag ska vara supercool och skrämmas!"


"Issy då, vad vill du vara på Halloween?" fortsatte jag. Fast då svarade inte Issy för såna dumheter tänker hon då inte vara med på för hon är alldeles för upptagen... 


Issy "Om det inte är så att det fjäskas väldigt mycket då förstås och serveras en faslig massa godis. DÅ kanske jag är med en liten stund... Fast jag vill inte skrämmas, jag vill vara liten och söt... Och det är jag ju redan så då behöver jag ju inte klä ut mig? När jag tänker på saken så kan du ju lika gärna ge mig hela burken med godis med en gång matte!"


När man har en lampskärm på huvudet och matte har gömt ens bollbana för att hon påstår att man slår upp såret på sin tumme hela tiden... Då är livet inte lätt och det håller visst t.o.m. matte med om för då får man sno huvudkudden. 

Nåt roligt måste man ju få ha!

2 kommentarer:

  1. Nämen stackars grabben då, att behöva gå runt med en skärm på det sättet... det är under mina flickors värdighet, alla försök till tratt här har nästan slutat illa... Krya på dig Gabriel!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj! Gabriel protesterar knappt mot att ha tratten på men han slår i överallt hela tiden för han måste ha en stor tratt så han inte kan pilla in tassen iaf. det är nog jag som tycker det är jobbigast att han måste ha den på.

      Radera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...