söndag 5 oktober 2014

Älskade hängmatta var är du?

Det har hänt något jättekonstigt och Issy är alldeles förbryllad. Hon låg och vilade middag i soffan och när hon vaknade och skulle lägga sig och vila middag i hängkorgen så var den borta?! 

Hur gick detta till? 


Lillan luktar noga på metallstången som sitter där hennes korg brukar vara. Vad är det som har hänt egentligen?


"Oj, oj, oj... Det luktar inte något konstigt alls, borde inte hängmattetjuvar lukta konstigt?"


"Tjohoo, var är du hängmattan? Kom tillbaka, jag saknar dig!"


Issy, tror du det kan ha att göra med att du kräktes i hängmattan igår?

Issy"Va?! Det känner jag inte till alls nej det måste ha varit någon annan. Det var säkert du i så fall matte."



Lillan tycks tro att om man går ett varv i trädet så ska hängmattan på något magiskt sätt dyka upp igen när man kommer tillbaka.


"Neej, den är borta... Borta, borta, borta... Kom tillbaka till lilla mig, jag är sömnig..."


6 kommentarer:

  1. Stackars stackars Issy :(
    Hoppas att hängmattan snart är torr igen :)

    Tassklappar o Nosuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Issy tyckte verkligen synd om sig själv och fattade verkligen inte vad som hänt.
      Hon hälsar och tackar för din omtanke :)

      Radera
  2. Men Issy, då:( den kommer nog snart, ren & fin:)

    SvaraRadera
  3. Stackars lillan!
    Skäms matte att skylla på henne att den plötsligen blev lite mindre fräsch!

    SvaraRadera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...