torsdag 11 maj 2017

En glädjens dag, Gabriel har fått sin diagnos.

Ibland blir man så glad att man bara studsar fram!  
För en del kan det handla om att man hittar en alldeles superfantastisk ny plats att gömma sig på!


Gabriel "Är ni lika imponerade som jag själv? Här kan man sitta!"


För matte handlar det om att få resultaten av skiktröntgen ifrån veterinären. Agria höll på att skrämma ihjäl mig i början av veckan, de ersätter inte röntgen och skyller på tandproblem. När jag frågade vilka tänder som var drabbade kunde de inte svara på det utan fick det att låta som om alla tänder måste dras. Jag fick smått panik, alla veterinärer har ju sagt att han inte har forl. 

Veterinären som varit hemma och varit sjuk (tänk om man bara fick veta sånt så man slipper gå omkring och tro att de struntar i att höra av sig) ringde idag och talade om att Gabriel har kronisk snuva, även kallat Rinnit. Han ska behandlas med kortison och antibiotika. 

Veterinären ska höra av sig till Agria och hjälpa mig överklaga och bäst av allt:


Gabriel smittar inte, han kan behandlas och vi kan köpa kattunge! 



2 kommentarer:

  1. Vad vad bra att det var något som funkar att behandla. Underbara nyheter! Vad glad jag blir! Hoppas det även ordnar sig med försäkringsbolaget. / Anne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag blev så lättad, han slipper sövas igen och opereras i nosen eller dra tänder. Så skönt!
      Nu ska jag bara hitta en liten bror till honom också 😀

      Radera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...