onsdag 22 juli 2009

Kastrering

Båda pojkarna kastrerades idag och allt verkar ha gått bra men eftersom ingen av dem låter bli sina sår måste de ha tratt på sig och det är inte populärt. Jag var orolig för att de inte skulle känna igen varann efter operationen, det kan ju bli så när katter kommer hem och luktar sjukhus, men Issy kände igen dem direkt. Jag hade nog inte behövt torka av dem med förpreparerade handdukar men jag gjorde det iaf för säkerhets skull.

Lilla Lucas vädjar till mitt bättre jag och försöker få mig att ta av tratten igen, den blicken är svår att säga nej till.



Gabriel har för tillfället gett upp hoppet om att få av tratten själv.



Det är svårt att klättra upp i knät när man har det där eländet på sig men som den äkta knäkatt han är ger sig inte Lucas förrän han lyckats.


Det går inte att pussas när båda har tratt upptäckte pojkarna och blev riktigt ledsna faktiskt.


Issy "Varför luktar du så konstigt?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...